sluiten
MARCELISDEKAVE
HAVINGHASTRAAT 32
1817 DA ALKMAAR
+31-(0)72 527 55 27
INFO@MDKV.NL

CONTACTCONTACTCONTACT
VOLG MARCELISDEKAVE 

Design voor Jacob Hooy

Jacob Hooy is een merk dat staat als een huis. Wie kent niet de geuroliën, helende theesoorten, cosmetica of CBD-producten die in de betere drogisterij verkrijgbaar zijn? Wat in de achttiende eeuw begon als kruiden-en specerijenkraam op de Amsterdamse Nieuwmarkt is uitgegroeid tot een gerenommeerde hofleverancier van detaillisten over de hele wereld. Een koninklijk bedrijf met een sprankelende historie.

Nieuw én vertrouwd
Toen wij het verzoek kregen om een nieuwe "look" te realiseren voor de cosmeticalijn van Jacob Hooy, doken we met alle creatievelingen bij elkaar voor een grondige brainstorm. Het moest een eigentijds ontwerp worden, met tegelijkertijd die vertrouwde “touch” voor de vele klanten die sinds jaar en dag aan de Jacob Hooy-producten verslingerd zijn.

Crème of vloeistof
Aan het nieuwe label moest ook duidelijk af te lezen zijn of het nu ging om een steviger crème of een meer vloeibare inhoud zodat de klant nooit voor verrassingen zou komen te staan. Dit losten we op door op ieder product duidelijk zichtbaar te maken wat voor een substantie het betreft. Je ziet dit steeds terugkomen in de gecombineerde afbeelding van de desbetreffende plant of bloem die aan de basis staat van de ingrediënten. Zo word je als klant meteen teruggebracht tot de oorsprong van jouw aankoop: de natuur.

Kleur en typografie
Ook over kleur en typografie is goed nagedacht. Uiteindelijk is gekozen voor zachte, warme tinten die de gezonde en natuurlijke producten op basis van bijvoorbeeld gember, teunisbloem, goji of aloë vera, volledig tot hun recht laten komen. De schreefloze letter brengt het ontwerp bovendien naar het nu én zorgt voor leesbaarheid van ook de kleinere lettertjes achter op de tubes en potjes.

Uniformiteit
Tot slot moest er nagedacht worden over een overkoepelende vormgeving die toepasbaar zou zijn op álle uitingen van Jacob Hooy. Per slot van rekening voert deze naast de cosmeticalijn nog een hele reeks aan producten, waaronder een food-lijn, kruidenlijn, theezakjes en voedingssupplementen. Natuurlijke, gezonde producten voor de innerlijke of uiterlijke mens, die stuk voor stuk een herkenbaar en eigentijds label verdienen.