Problemen met e-mail oplossen
Wegens een ongewenste server update kunnen er problemen ontstaan met het inloggen op de e-mail server.
Het doet zich alleen voor als u inlogt met een gebruikersnaam die geen "@" teken bevat. Dit probleem is op te lossen door in de instellingen van uw e-mail programma de gebruikersnaam te vervangen door de huidige gebruikersnaam plus uw domein.
Bijvoorbeeld: U logt in met henkdeboer als gebruikersnaam en uw website is deboerdiensten.nl.
Dan wordt uw gebruikersnaam henkdeboer@deboerdiensten.nl. U kunt hetzelfde wachtwoord blijven gebruiken.
Outlook specifiek
Bij Oulook krijg je steeds een popup schermpje. Hier kan je de gebruikersnaam wijzigen. Laat de rest staan en zet een vinkje bij wachtwoord onthouden.
De oude situatie
De nieuwe situatie
Trefnet server instellingen
Ingaande en uitgaande mailserver: mail.trefnet.nl
Instellingen POP3 email:
ingaande poort: 995
ingaande encryptie : SSL
uitgaande poort: 587
uitgaande encryptie : TLS
Instellingen IMAP mail
ingaande poort: 993
ingaande encryptie : SSL
uitgaande poort: 587
uitgaande encryptie : TLS